Η κουλτούρα της χωρίς όριο ασυδοσίας και της αναλγησίας με γνώμονα το ατομικό σύμφέρον, η οποία καλλιεργείται από το καθεστώς του νεοφιλελευθερισμού εκδηλώθηκε σε όλο της το μεγαλείο στα Φλογητά Χαλκιδικής σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ. Με την κάλυψη πολυπληθούς αστυνομικής δύναμης, τα πρόσωπα που πλειοδότησαν στον πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας ενός 83χρονου συνταξιούχου, όχι μόνο πέταξαν στο δρόμο τα πράγματά του, αλλά προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στην κατοικία, προκειμένου να την καταστήσουν ακατοίκητη και να μη μπορεί αυτός να επιστρέψει.   

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του “Ημεροδρόμου” η έξωση πραγματοποιήθηκε με την παρουσία δικαστικού λειτουργού. Το χρέος για το οποίο ο νεφροπαθής συνταξιούχος έχασε το σπίτι του φέρεται να ανέρχεται στις 20.000 ευρώ και προέρχεται από δάνειο του γιου του για το οποίο είχε εγγυηθεί.

Στη φωτογραφία μπορεί να διακρίνει κανείς το μεράκι και την επιμέλεια με την οποία ο εξωσθείς συμπολίτης μας δημιούργησε την κατοικία του με τους κόπους μιας ζωής, κοντά στο προϊόν των βανδαλισμών αυτών που τον εξώσανε. Η δημιουργικότητα του εργαζόμενου στην πραγματική οικονομία, σε αντιπαραβολή με την καταστρεπτικότητα και την αντικοινωνικότητα του εκτροχιασμένου καπιταλισμού.

Με βάση τη δήλωση του δικηγόρου του εξωσθέντος, με προσωρινή διαταγή του δικαστηρίου όπου είχε προσφύγει με ασφαλιστικά μέτρα, είχε επιστρέψει στο σπίτι του το 2023. Η δικαστική απόφαση, όπως αναφέρει ο δικηγόρος της οικογένειας, προβλέπει ότι θα παραμείνει στο σπίτι του μέχρι το 2026.

Ήταν η δεύτερη έξωση στον ο 83χρονο Θεόφιλο Τζοχουνίδη από τα Νέα Φλογητά στη Χαλκιδική, ο οποίος κατά την επιστροφή του στο σπίτι μετά από αιμοκάθαρση, βρήκε όλα του τα πράγματα πεταμένα στην αυλή, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ντοκουμέντο'”

Καταρχήν πρέπει να ερευνηθεί κατά πόσο ισχύει το γεγονός ότι η έξωση έγινε κατά παράβαση προσωρινής διαταγής. Και αν ισχύει κάτι τέτοιο, να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι αυτουργοί της κτηνωδίας εις βάρος των υπερηλίκων συμπολιτών μας.

Ακόμα και αν νομότυπα έγινε η έξωση, η αποβολή του ηλικιωμένου νεφροπαθούς και της συζύγου του από την πρώτη κατοικία τους έρχεται σε εύθεία αντίθεση με το περί δικαίου αίσθημα. Σε κάθε περίπτωση, η αρπαγή της πρώτης κατοικίας  του οφειλέτη είναι άκρως αήθης και αντίθετη στο νόμο του Θεού, όπως με σαφήνεια έχουν κηρύξει οι Πατέρες της Εκκλησίας. Όπως γράφει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης στον κατά Τοκιζόντων λόγο του: “Τὸ ἔλεος ἔχει πάψει νὰ κατοικεῖ στῶν μιαρῶν καὶ φιλαργύρων τὶς ψυχές, καὶ αὐτοὶ βλέποντας ἀκόμα καὶ τὴν κατοικία τοῦ ὀφειλέτη ὡς ἐμπόρευμα, ὄχι μόνο δὲν συγκινοῦνται, ἀλλὰ ἐπιταχύνουν περισσότερο τὴν πώληση…”

Οι κατασχέσεις και οι εκπλειστηριασμοί της πρώτης κατοικίας πρέπει να καταδικαστούν αυστηρά και χωρίς περιστροφές από τη διοικούσα Εκκλησία και να προκαλέσουν την κινητοποίηση του χριστιανικού κόσμου, ο οποίος κατά κανόνα επιλέγει να ευαισθητοποιείται σε ζητήματα ατομικής ηθικής και να κλείνει τα μάτια στην κοινωνική αδικία.

Ζητούμε την άμεση επαναφορά της προστασίας της πρώτης κατοικίας, η οποία ήταν καθεστώς στη χώρα μας και καταργήθηκε ύστερα από πιέσεις των λογιστών των Βρυξελλών, οι οποίοι πιστά υπηρετούν τα συμφέροντα τοκιστών και αεριτζήδων. Και με το ισχύον καθεστώς, η Δικαιοσύνη έπρεπε να σταθεί στο ύψος της και να απορρίψει ως καταχρηστική την εκπλειστηρίαση κατοικίας για ποσό δυσανάλογο με την αξία της, εφόσον ισχύουν όσα μεταδίδονται. Εξόφληση που θα μπορούσε να είχε γίνει με ρύθμιση.

Να χορηγηθεί σε όσους έχασαν τα σπίτια τους δικαίωμα ανακοπής κατά των πλειστηριασμών και κάθε πράξης κατακύρωσης, με αίτημα την επιστροφή των πρώτων κατοικιών, με τους επισπεύδοντες τους πλειστηριασμούς που θα ακυρώνονται να ευθύνονται να αποζημιώσουν τους πλειοδότες, οι οποίοι, άλλωστε, θα όφειλαν να απέχουν από τη συμμετοχή σε τέτοιους πλειστηριασμούς.

Ανάλογες διατάξεις ακύρωσης αγοραπωλησιών είχαν ισχύσει για τις κατοχικές δικαιοπραξίες μετά την απελευθέρωση. Είναι απαραίτητες και στην παρούσα συγκυρία, αφού η άρση της προστασίας πρώτης κατοικίας είναι προϊόν νέου τύπου κατοχής, όπως ο αείμνηστος Μανώλης Μηλιαράκης αποκαλούσε το μνημονιακό καθεστώς.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>