“Τα παιδιά που αγαπούν τα στρατιωτάκια,/
τ’ αλογάκια και τα ξύλινα σπαθιά/
βρυκολάκιασαν και βγήκαν στα σοκάκια,/
έλα μέσα και μίλα πιο σιγά…”
Διονύσης Σαββόπουλος
Την πλήρη άρση χρήσης των περιορισμών των όπλων που χορηγεί η Δύση στην Ουκρανία φτάνει στο σημείο να ζητά το Ευρωκοινοβούλιο με ψήφισμα που εγκρίθηκε με 425 ψήφους υπέρ, 131 κατά και 63 αποχές, με θέμα “τη συνεχιζόμενη οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία από τα κράτη μέλη της ΕΕ”, κατά τη συνεδρία της 19ης Σεπτεμβρίου.
Εκτός από τα παραπάνω, που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 8, στην παράγραφο 9 καλούνται όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ:
Να δεσμευτούν συλλογικά και μεμονωμένα για τη στρατιωτική στήριξη της Ουκρανίας με ποσοστό τουλάχιστον 0,25% του ΑΕγχΠ τους ετησίως.
Να παραδώσουν ένα εκατομμύριο βλήματα στην Ουκρανία, να επιταχύνουν τις παραδόσεις όπλων, ιδίως των σύγχρονων συστημάτων αεράμυνας, και όπλων και πυρομαχικών για την προσβολή σαφώς καθορισμένων στόχων, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων Taurus.
Στην παράγραφο αυτή το Ευρωκοινοβούλιο υπογραμμίζει ότι “οι ανεπαρκείς παραδόσεις πυρομαχικών και όπλων και οι περιορισμοί στη χρήση τους ενέχουν τον κίνδυνο υπονόμευσης των προσπαθειών που έχουν καταβληθεί μέχρι στιγμής και εκφράζει τη βαθιά λύπη του για τη μείωση του οικονομικού όγκου της διμερούς στρατιωτικής βοήθειας προς την Ουκρανία από τα κράτη μέλη, παρά τις κατηγορηματικές δηλώσεις που έγιναν στις αρχές του έτους”·
Στην παράγραφο 11 καλείται η Επιτροπή να διασφαλίσει ότι οι πολίτες είναι “καλά ενημερωμένοι” για τη σημασία της στήριξης της Ουκρανίας, με άλλα λόγια, να ενταθεί η μονοφωνική προπαγάνδα που δικαιολογεί την εμπλοκή στην Ουκρανία.
Στην παράγραφο 18 ζητείται η διεύρυνση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Το ψήφισμα ανακεφαλαιώνει στην πιο σκληρή και φανατισμένη εκδοχή της την επικίνδυνη, όσο και αυτοκαταστροφική πολιτική της εμπλοκής στην Ουκρανία. Η οποία ξεκίνησε ήδη από το 2008, κλιμακώθηκε το 2014 με το πραξικόπημα του Μαϊντάν και την ανάδειξη σε καθεστώς του ουκρανικού εθνικισμού και την ενίσχυση των νεοναζιστικών πολιτοφυλακών και ομάδων που λειτούργησαν ως παρακράτος. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε στη διάσπαση της Ουκρανίας και στη συνέχεια στη ρωσική εισβολή.
Οι αποτυχημένοι λογιστές των Βρθξελλών, επιχειρούν να παραστήσουν τώρα τους “πολέμαρχους” και πέτυχαν η πολιτική αυτή να επικυρωθεί από το Ευρωκοινοβούλιο. Με τον κίνδυνο, εάν λάβει ο Ζελένσκι την άδεια να χρησιμοποιήσει μεγάλου βεληνεκούς πυραύλους κατά της Ρωσίας, να ξεσπάσει 3ος Παγκόσμιος ΄Πόλεμος. Και να καταστρέφουν τις οικονομίες των χωρών-μελών με τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας.
Για την Ελλάδα με τα τόσα οικονομικά προβλήματα και τις υπέρογκες μνημονιακές δεσμεύσεις, είναι αδιανόητο να σπαταλιούνται χρήματα για έναν πόλεμο που δεν μας αφορά. Να στέλνονται όπλα τη στιγμή που η γειτονική Τουρκία κατέχει το 40% της Κύπρου και απειλεί ευθέως την εδαφική μας ακεραιότητα. Να συμμετέχει στην επιβολή κυρώσεων, τη στιγμή που καμμία κύρωση δεν υφίστανται οι εισβολείς του Αττίλα. Το εθνικό συμφέρον επέβαλε ομόθυμα, οι Έλληνες Ευρωβουλευτές να καταψξφίσουν το ψήφισμα.
Το καταψήφισαν μόνο τέσσερις από τους είκοσι ένα ευρωβουλευτές: Από τον ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Αρβανίτης, το ΚΚΕ οι κ.κ. Παπαδάκης και Νικολάου- Αλαβανος και την Πλεύση Ελευθεριας η κα Ζαχαρία.
Το υπερψήφισαν οκτώ Ευρωβουλευτές: Έξι της Νέας Δημοκρατίας (Αυτιάς, Μπελέρης, Κεφαλογιάννης, Μελέτη, Τσιόδρας, Βόζεμπεργκ- Βρυωνίδου και δύο του ΠΑΣΟΚ (Αρναούτογλου-Μανιάτης)
Αποχές δεν έκδηλώθηκαν, αλλά οι υπόλοιποι δεν πήραν μέρος στην ψηφοφορία επειδή είτε δεν δήλωσαν παρουσία, είτε απουσίαζαν. Δεν μετείχαν στην ψηφοφορία για οποιονδήποτε λόγο:
Ο κ. Μεϊμαράκης από τη Νέα Δημοκρατία.
Οι άλλοι δύο Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Φαραντούρης και Παππάς.
Ο κ. Νίκος Παπανδρέου από το ΠΑΣΟΚ.
Οι τέσσερις Ευρωβουλευτές των εκτός της ΝΔ δεξιών κομμάτων: Αλεξανδράκη και Φράγκος (Ελληνική Λύση), Αναδιώτης (Νίκη) και Λατινοπούλου (Φωνή Λογικής).
Σε ένα ζήτημα τέτοιας κρισιμότητας έπρεπε το ψήφισμα να είχε καταψηφιστεί απ’ όλους ανεξαιρέτως και η πολεμοκάπηλη, όσο και αυτοκαταστροφική πολιτική των ανοήτων που επιμένουν να “παίζουν” με την πιθανότητα ενός 3ου Παγκοσμίου Πολέμου να καταδικαστεί ρητά. Γι’ αυτό και εκτός από όσους μετείχαν στην ψηφοφορία και το υπερψήφισαν, ελέγχονται και όσοι έλαμψαν δια της απουσίας τους, εφόσον δεν υπήρχε λόγος ανώτερης βίας. Απουσία από την οποία οι πολίτες πρέπει να αντλήσουν τα δέοντα πολιτικά συμπεράσματα. .
Για ενημέρωση των αναγνωστών μας, παραθέτουμε το κείμενο του ψηφίσματος όπως εγκρίθηκε.
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
2024-2029
ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΓΚΡΙΘΗΚΑΝ
P10_TA(2024)0012
Η συνεχιζόμενη οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία από τα κράτη μέλη της ΕΕ
Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 19ης Σεπτεμβρίου 2024 σχετικά με τη συνεχιζόμενη οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία από τα κράτη μέλη της ΕΕ (2024/2799(RSP))
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
– έχοντας υπόψη τα προηγούμενα ψηφίσματά του σχετικά με την Ουκρανία και τη Ρωσία από την 1η Μαρτίου 2022, και ιδίως το ψήφισμα της 17ης Ιουλίου 2024 σχετικά με την ανάγκη για συνεχή στήριξη της ΕΕ προς την Ουκρανία ,
– έχοντας υπόψη τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, τις Συμβάσεις της Χάγης, τις Συμβάσεις της Γενεύης και τα πρόσθετα πρωτόκολλά τους, καθώς και το Καταστατικό της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου,
– έχοντας υπόψη την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, της κυβέρνησης της Ουκρανίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των Ηνωμένων Εθνών, της 14ης Φεβρουαρίου 2024, με τίτλο «Ukraine – Third Rapid Damage and Needs Assessment (RDNA3) February 2022 – December 2023» [Ουκρανία – Τρίτη ταχεία εκτίμηση ζημιών και αναγκών (RDNA3) Φεβρουάριος 2022 – Δεκέμβριος 2023],
– έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) 2024/792 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Φεβρουαρίου 2024, για τη θέσπιση του Μέσου Διευκόλυνσης για την Ουκρανία ,
– έχοντας υπόψη τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και την κοινή δήλωση για τη στήριξη της Ουκρανίας, της 12ης Ιουλίου 2023,
– έχοντας υπόψη τις κοινές δεσμεύσεις ασφάλειας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ουκρανίας, της 27ης Ιουνίου 2024,
– έχοντας υπόψη τη δήλωση των υπουργών Εξωτερικών της Γαλλίας, της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, της 10ης Σεπτεμβρίου 2024, σχετικά με τη μεταφορά βαλλιστικών πυραύλων από το Ιράν στη Ρωσία,
– έχοντας υπόψη το στρατηγικό δόγμα του ΝΑΤΟ για το 2022,
– έχοντας υπόψη το άρθρο 136 παράγραφοι 2 και 4 του Κανονισμού του,
Α. λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ρωσία διεξάγει έναν παράνομο, απρόκλητο και αδικαιολόγητο επιθετικό πόλεμο κατά της Ουκρανίας από τις 24 Φεβρουαρίου 2022, σε συνέχεια προηγούμενων επιθέσεων που έχει διαπράξει από το 2014, συμπεριλαμβανομένων της προσάρτησης της Κριμαίας και της κατάληψης εν συνεχεία των περιοχών του Ντονιέτσκ και του Λουχάνσκ, και εξακολουθεί να καταπατά σταθερά τις αρχές του Χάρτη του ΟΗΕ μέσω των επιθετικών της ενεργειών κατά της κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας, και να παραβιάζει κατάφωρα και απροκάλυπτα το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο, όπως ορίζεται στις Συμβάσεις της Γενεύης του 1949·
Β. λαμβάνοντας υπόψη ότι η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, στο ψήφισμά της, της 2ας Μαρτίου 2022, χαρακτήρισε αμέσως τον ρωσικό πόλεμο κατά της Ουκρανίας ως πράξη επίθεσης, η οποία παραβιάζει το άρθρο 2 παράγραφος 4 του Χάρτη του ΟΗΕ, ενώ στο ψήφισμά της, της 14ης Νοεμβρίου 2022, αναγνώρισε ότι η Ρωσική Ομοσπονδία οφείλει να λογοδοτήσει για την επίθεσή της κατά της Ουκρανίας και να θεωρηθεί νομικά και οικονομικά υπεύθυνη για τις διεθνώς παράνομες πράξεις της, μεταξύ άλλων φροντίζοντας να δοθούν αποζημιώσεις στα θύματα του πολέμου και να αποκατασταθούν οι ζημίες που προκάλεσε·
Γ. λαμβάνοντας υπόψη ότι το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (ΔΠΔ) έχει εκδώσει σειρά ενταλμάτων σύλληψης για Ρώσους αξιωματούχους που ευθύνονται για τα εγκλήματα πολέμου της καθοδήγησης επιθέσεων κατά μη στρατιωτικών στόχων, της παράνομου εκτοπισμού πληθυσμού και της παράνομης μεταφοράς του πληθυσμού από τις κατεχόμενες περιοχές της Ουκρανίας στη Ρωσική Ομοσπονδία, εις βάρος παιδιών της Ουκρανίας· λαμβάνοντας υπόψη ότι, τον Σεπτέμβριο του 2024, η Μογγολία δεν εκτέλεσε το ένταλμα σύλληψης του ΔΠΔ κατά του Βλαντίμιρ Πούτιν·
Δ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ουκρανία και οι πολίτες της έχουν επιδείξει αταλάντευτη αποφασιστικότητα υπερασπιζόμενοι επιτυχώς τη χώρα τους παρά το υψηλό τίμημα σε απώλειες μεγάλου αριθμού στρατιωτικών αλλά και αμάχων· λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ρωσικές δυνάμεις συνεχίζουν να επιτίθενται συστηματικά και αδιακρίτως σε κατοικημένες περιοχές και μη στρατιωτικές υποδομές στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα τον θάνατο χιλιάδων Ουκρανών αμάχων, αναγκαστικές απελάσεις και εξαφανίσεις, ακόμη και παιδιών, την παράνομη φυλάκιση και τα βασανιστήρια Ουκρανών πολιτών, την εκτέλεση Ουκρανών αμάχων, στρατιωτών και αιχμαλώτων πολέμου, καθώς και τρομοκρατικές ενέργειες σε ολόκληρη τη χώρα, μεταξύ άλλων με τη χρήση σεξουαλικής βίας και μαζικών βιασμών ως πολεμικών όπλων· λαμβάνοντας υπόψη ότι εκατομμύρια Ουκρανοί συνεχίζουν να εκτοπίζονται εντός και εκτός της Ουκρανίας, στην προσπάθεια να γλυτώσουν από την επίθεση της Ρωσίας·
Ε. λαμβάνοντας υπόψη ότι, από τις 24 Αυγούστου 2024, η Ρωσία διεξάγει την εντατικότερη εναέρια εκστρατεία βομβαρδισμού από αέρος κατά της Ουκρανίας, εξαπολύοντας μεγάλο αριθμό βαλλιστικών πυραύλων, βομβών ολίσθησης, μη επανδρωμένων αεροσκαφών και άλλων όπλων κατά του Χαρκόβου, του Κιέβου, της Πολτάβας, του Σούμι, της Οδησσού και του Λβιφ, όπου μια πρόσφατη επίθεση με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους σκότωσε επτά αμάχους μόλις 70 χλμ. από τα πολωνικά σύνορα· λαμβάνοντας υπόψη ότι έως και το 80 % των ενεργειακών υποδομών της χώρας έχει υποστεί σοβαρές ζημιές ή έχει καταστραφεί από τις επιθέσεις της Ρωσίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος σοβαρής ανθρωπιστικής κρίσης στην Ουκρανία κατά τον επόμενο χειμώνα· λαμβάνοντας υπόψη ότι τέτοιες συστηματικές επιθέσεις συνιστούν εγκλήματα πολέμου σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο·
ΣΤ. λαμβάνοντας υπόψη ότι ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ανακοίνωσε ότι ρωσικός πύραυλος έπληξε φορτηγό πλοίο που μετέφερε σιτάρι στον Εύξεινο Πόντο, με προορισμό την Αίγυπτο, στις 12 Σεπτεμβρίου 2024, καθιστώντας την επισιτιστική ασφάλεια νέο στόχο· λαμβάνοντας υπόψη ότι ρωσικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πύραυλοι που στοχεύουν στην Ουκρανία παραβιάζουν όλο και περισσότερο τον εναέριο χώρο της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, θέτοντας σε κίνδυνο τους πολίτες στις ανατολικές περιφέρειές μας·
Ζ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανθρωπιστική κατάσταση στην Ουκρανία, ιδίως κοντά στη γραμμή του μετώπου, καθίσταται όλο και περισσότερο κρίσιμη· λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, οι πρόσφατες ρωσικές επιθέσεις σε μη στρατιωτικές υποδομές ζωτικής σημασίας έχουν αφήσει δεκάδες χιλιάδες Ουκρανούς χωρίς βασικές υπηρεσίες, ενώ περισσότεροι από 14,6 εκατομμύρια άνθρωποι, περίπου το 40 % του ουκρανικού πληθυσμού, θα χρειαστούν ανθρωπιστική βοήθεια το 2024· λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εντεινόμενες εχθροπραξίες στην περιφέρεια Χαρκόβου τον Μάιο προκάλεσαν επίσης τον μεγαλύτερο εκτοπισμό στην Ουκρανία από το 2023· λαμβάνοντας υπόψη ότι, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, ο ΟΗΕ αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας δεν είναι επί του παρόντος σε θέση να καλύψουν πλήρως τις κρίσιμες ανάγκες της χώρας· λαμβάνοντας υπόψη ότι η παράταση της σύγκρουσης θα οδηγήσει σε επίμονες και επιδεινούμενες επείγουσες ανάγκες κατά τους προσεχείς μήνες· λαμβάνοντας υπόψη ότι η καταστροφή των υποδομών στην Ουκρανία έχει καταστροφικές συνέπειες για την υγεία των γυναικών, οι οποίες συχνά επιτελούν νοσηλευτικό και ιατρικό έργο και παρέχουν φροντίδα·
Η. λαμβάνοντας υπόψη ότι η ουγγρική κυβέρνηση εξέδωσε διάταγμα κατά παράβαση της οδηγίας για την προσωρινή προστασία , ακυρώνοντας το χρηματοδοτούμενο από το κράτος καταφύγιο για πρόσφυγες από τη δυτική Ουκρανία, αφήνοντας πολλούς ανθρώπους, κυρίως γυναίκες και παιδιά, χωρίς στέγη·
Θ. λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση της κοινής ταχείας εκτίμησης ζημιών και αναγκών (RDNA3) που δημοσίευσαν η κυβέρνηση της Ουκρανίας, ο Όμιλος της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Επιτροπή και τα Ηνωμένα Έθνη, την 31η Δεκεμβρίου 2023 το συνολικό κόστος της ανασυγκρότησης και της ανάκαμψης στην Ουκρανία θα ανέρχεται σε τουλάχιστον 486 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για τα επόμενα δέκα χρόνια, έναντι των 411 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, που είχε υπολογίσει η εκτίμηση του προηγούμενου έτους·
Ι. λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΕΕ και τα κράτη μέλη της έχουν συνεισφέρει μέχρι στιγμής περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια EUR σε οικονομική, ανθρωπιστική, στρατιωτική βοήθεια και βοήθεια για τους πρόσφυγες προς την Ουκρανία· λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΕΕ χορήγησε στην Ουκρανία μακροοικονομική χρηματοδοτική στήριξη άνω των 25 δισεκατομμυρίων EUR το 2022 και το 2023, και θέσπισε το Μέσο Διευκόλυνσης για την Ουκρανία, ένα ειδικό χρηματοδοτικό μέσο που θα της επιτρέψει να παράσχει στην Ουκρανία έως και 50 δισεκατομμύρια EUR σε προβλέψιμη και ευέλικτη χρηματοδοτική στήριξη κατά την περίοδο 2024-2027· λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΕΕ κατέβαλε την πρώτη τακτική πληρωμή ύψους περίπου 4,2 δισεκατομμυρίων EUR στο πλαίσιο του νεοσύστατου Μέσου Διευκόλυνσης για την Ουκρανία· λαμβάνοντας υπόψη ότι η πληρωμή αυτή ακολουθεί την προηγούμενη ενδιάμεση στήριξη και προχρηματοδότηση συνολικού ύψους σχεδόν 14 δισεκατομμυρίων EUR από τη δημιουργία του εν λόγω Μέσου τον Μάρτιο του 2024·
ΙΑ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ρωσία αύξησε σημαντικά τις στρατιωτικές της δαπάνες και τη στρατιωτική της παραγωγή το 2024· λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί επίσης το απόθεμα πυρομαχικών της Λευκορωσίας και βασίζεται στη στρατιωτική στήριξη αρκετών χωρών, κυρίως του Ιράν και της Βόρειας Κορέας· λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν αναφορές σύμφωνα με τις οποίες η Κίνα παρέχει στη Ρωσία σημαντική βοήθεια για την ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της, η οποία εκτείνεται πέραν των τεχνολογιών διπλής χρήσης· λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το Ιράν μετέφερε πρόσφατα στη Ρωσία φορτία με βαλλιστικούς πυραύλους μικρού βεληνεκούς Fath-360· λαμβάνοντας υπόψη ότι η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσαν νέα δέσμη κυρώσεων κατά του Ιράν·
ΙΒ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΕΕ και τα κράτη μέλη της, από κοινού με διεθνείς εταίρους και συμμάχους του ΝΑΤΟ, εξακολουθούν να παρέχουν στρατιωτική στήριξη στην Ουκρανία, προκειμένου να τη βοηθήσουν να ασκήσει το νόμιμο δικαίωμά της στην αυτοάμυνα κατά του επιθετικού πολέμου της Ρωσίας σύμφωνα με το άρθρο 51 του Χάρτη του ΟΗΕ· λαμβάνοντας υπόψη ότι η στρατιωτική συνδρομή της ΕΕ προς την Ουκρανία (EUMAM Ukraine) έχει εκπαιδεύσει μέχρι σήμερα πάνω από 60 000 μέλη των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων, πράγμα που περιλαμβάνει τόσο εκπαίδευση στη χρήση συνδυασμένων όπλων όσο και εξειδικευμένη εκπαίδευση· λαμβάνοντας υπόψη ότι το ΝΑΤΟ θα διασφαλίσει ετήσια οικονομική βοήθεια προς την Ουκρανία ύψους 40 δισεκατομμυρίων EUR·
ΙΓ. λαμβάνοντας υπόψη ότι το επίπεδο στρατιωτικής βοήθειας εξακολουθεί να είναι χαμηλό, τόσο από άποψη ποιότητας όσο και ποσότητας, ενώ η πραγματική παράδοση όπλων και πυρομαχικών στην Ουκρανία γίνεται πολύ μετά τη λήψη των αποφάσεων περί παράδοσης· λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά κράτη μέλη δεν εκπληρώνουν τις δεσμεύσεις τους και ότι ορισμένοι κορυφαίοι χορηγοί έχουν μάλιστα ανακοινώσει σχέδια για σημαντική περικοπή της συμβολής τους στη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία το 2025· λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΕΕ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τα απροσδόκητα κέρδη από δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Ρωσίας για να στηρίξει την Ουκρανία, ιδίως για πρόσθετη στρατιωτική βοήθεια· λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν έχει θεσπιστεί νομικό πλαίσιο για την αποτελεσματική συλλογή και ανακατανομή των κεφαλαιακών κερδών από δεσμευμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία·
ΙΔ. λαμβάνοντας υπόψη ότι, επιπλέον, η Ουγγαρία μπλοκάρει τόσο το νεοσύστατο Ταμείο Βοήθειας για την Ουκρανία (UAF), ύψους 5 δισεκατομμυρίων EUR, που συστάθηκε τον Μάρτιο του 2024 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού για την Ειρήνη (ΕΜΕ), όσο και την όγδοη δόση των επιστροφών του ΕΜΕ για τα κράτη μέλη, ο οποίος έχει παράσχει στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία εδώ και περισσότερους από 18 μήνες·
ΙΕ. λαμβάνοντας υπόψη ότι, από τον Φεβρουάριο του 2022, η ΕΕ έχει εγκρίνει 14 δέσμες ευρωπαϊκών κυρώσεων με στόχο την υπονόμευση της ικανότητας της Ρωσίας να διεξαγάγει τον παράνομο επιθετικό της πόλεμο·
ΙΣΤ. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να αγοράζουν ορυκτά καύσιμα και ουράνιο από τη Ρωσία, συμβάλλοντας στη ρωσική οικονομία και ενισχύοντας το πολεμικό της απόθεμα· λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πωλήσεις ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ από την έναρξη του πλήρους κλίμακας επιθετικού πολέμου κατά της Ουκρανίας έχουν υπερβεί τα 200 δισεκατομμύρια EUR, ποσό διπλάσιο από τη συνολική χρηματοδότηση που παρασχέθηκε στην Ουκρανία κατά την ίδια περίοδο· λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΕΕ έχει χορηγήσει εξαίρεση για το ρωσικό αργό πετρέλαιο που εισάγεται μέσω του αγωγού Ντρούζμπα στην Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Τσεχία· λαμβάνοντας υπόψη ότι η αύξηση των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προκαλεί ανησυχία σχετικά με τον ρόλο του Αζερμπαϊτζάν ως εναλλακτικού προμηθευτή φυσικού αερίου αντί της Ρωσίας, καθώς το Μπακού, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στην ευρωπαϊκή ζήτηση, μπορεί να αλλάζει τη σήμανση του ρωσικού φυσικού αερίου σε αζέρικο με στόχο την εισαγωγή του στην ευρωπαϊκή αγορά· λαμβάνοντας υπόψη ότι ένας σκιώδης στόλος περιβαλλοντικά επικίνδυνων και ανασφάλιστων ρωσικών πετρελαιοφόρων εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στη Βαλτική Θάλασσα και να παρακάμπτει το καθεστώς κυρώσεων·
1. καταδικάζει απερίφραστα τον συνεχιζόμενο επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, καθώς και την εμπλοκή της Λευκορωσίας σε αυτόν τον πόλεμο, και ζητεί από τη Ρωσία να τερματίσει αμέσως όλες τις στρατιωτικές δραστηριότητες στην Ουκρανία, να αποσύρει άνευ όρων όλες τις δυνάμεις και τον στρατιωτικό εξοπλισμό από το σύνολο του διεθνώς αναγνωρισμένου εδάφους της Ουκρανίας και να αποζημιώσει την Ουκρανία για τη ζημιά που προκάλεσε στο λαό, τη γη, τη φύση και τις υποδομές της·
2. εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη του προς τον λαό της Ουκρανίας, παράλληλα με την πλήρη υποστήριξή του στην ανεξαρτησία, την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας εντός των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων της, και υπογραμμίζει ότι αυτός ο επιθετικός πόλεμος συνιστά κατάφωρη και απροκάλυπτη παραβίαση του Χάρτη του ΟΗΕ και των θεμελιωδών αρχών του διεθνούς δικαίου· επαναλαμβάνει τη στήριξή του στις δεσμεύσεις της ΕΕ και των κρατών μελών της για παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας, στρατιωτικής στήριξης, οικονομικής και χρηματοδοτικής βοήθειας, καθώς και πολιτικής στήριξης με κάθε δυνατό τρόπο έως τη νίκη της Ουκρανίας, προκειμένου να σταματήσει τελικά ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας και να επιτραπεί στην Ουκρανία να απελευθερώσει όλο τον λαό της και να αποκαταστήσει τον πλήρη έλεγχο εντός των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων της· τονίζει ότι απώτερος στόχος παραμένει η επίτευξη δίκαιης και διαρκούς ειρήνης στην Ουκρανία υπό τους όρους της Ουκρανίας, ώστε να κατοχυρωθούν η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια του λαού της σε μια ειρηνική και σταθερή Ευρώπη·
3. καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να εργαστούν ενεργά για τη διατήρηση και την επίτευξη της ευρύτερης δυνατής διεθνούς στήριξης προς την Ουκρανία και για την εξεύρεση ειρηνικής λύσης στον πόλεμο, η οποία πρέπει να βασίζεται στον πλήρη σεβασμό της ανεξαρτησίας, της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας, στις αρχές του διεθνούς δικαίου, στη λογοδοσία για τα εγκλήματα πολέμου και το έγκλημα της επίθεσης που διέπραξε η Ρωσία, καθώς και στην καταβολή αποζημιώσεων και άλλων επανορθώσεων από τη Ρωσία για τις τεράστιες καταστροφές που προκάλεσε στην Ουκρανία· ζητεί από την ΕΕ την ενεργό της δέσμευση στην υλοποίηση της ειρηνευτικής φόρμουλας της Ουκρανίας και να προετοιμάσει το έδαφος για τη διεξαγωγή της δεύτερης συνόδου κορυφής για την ειρήνη·
4. καλεί την Επιτροπή να προτείνει ταχέως μακρόπνοη χρηματοδοτική συνδρομή για την ανασυγκρότηση της Ουκρανίας σε συνεργασία με τις χώρες εταίρους, ιδίως διασφαλίζοντας την ταχεία εκτέλεση του Μέσου Διευκόλυνσης για την Ουκρανία και αξιοποιώντας το, ώστε να διασφαλιστούν η συνεχής στήριξη σε επαρκή επίπεδα και οι πόροι για την ανασυγκρότηση που αντιστοιχούν στην πολιτική μας στήριξη προς την Ουκρανία·
5. καλεί όλα τα κράτη μέλη να αυξήσουν τη χρηματοδότησή τους για την Ουκρανία και να μην μειώσουν τις συνεισφορές τους· επαναλαμβάνει την ακλόνητη πεποίθησή του ότι η Ρωσία πρέπει να καταβάλει οικονομικές αποζημιώσεις για τις τεράστιες καταστροφές που έχει προκαλέσει στην Ουκρανία· εκφράζει την ικανοποίησή του για την απόφαση του Συμβουλίου να διοχετεύσει έκτακτα έσοδα που προέκυψαν από ακινητοποιημένα ρωσικά κρατικά περιουσιακά στοιχεία στο Ταμείο Βοήθειας για την Ουκρανία και το Μέσο Διευκόλυνσης για την Ουκρανίας, καθώς και για την απόφαση της G7 να προσφέρει στην Ουκρανία δάνειο ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ με εγγύηση τα δεσμευμένα ρωσικά κρατικά περιουσιακά στοιχεία· ζητεί να σημειωθεί ταχεία πρόοδος όσον αφορά την εφαρμογή της απόφασης της G7 για την παροχή στην Ουκρανία δανείου ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, με την εγγύηση των ακινητοποιημένων ρωσικών κρατικών περιουσιακών στοιχείων, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη εκταμίευση κονδυλίων προς την Ουκρανία· καλεί την ΕΕ να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση, μαζί με ομοϊδεάτες εταίρους της, προσαρμόζοντας κατά τις ανάγκες το νομικό πλαίσιο κυρώσεων και θεσπίζοντας ένα στερεό νομικό καθεστώς για τη δήμευση ρωσικών κρατικών περιουσιακών στοιχείων που έχουν δεσμευθεί από την ΕΕ·
6. ζητεί σημαντική αύξηση της ανθρωπιστικής βοήθειας της ΕΕ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η πλήρης στήριξη προς την Ουκρανία θα συνεχιστεί το 2025· σημειώνει ότι η ανάγκη για ανθρωπιστική στήριξη πιθανότατα θα συνεχίσει να υπάρχει κατά τα επόμενα έτη και τονίζει ότι η ΕΕ πρέπει να είναι προετοιμασμένη για την κάλυψη αυτών των αναγκών με μακρόπνοο σχεδιασμό και επαρκή κονδύλια· καλεί τα ουδέτερα κράτη να αυξήσουν την ανθρωπιστική τους βοήθεια προς την Ουκρανία·
7. επαναλαμβάνει ότι η Ουκρανία, ως θύμα επίθεσης, έχει νόμιμο δικαίωμα να αμυνθεί σύμφωνα με το άρθρο 51 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών· υπενθυμίζει ότι η σημαντική, αν και ακόμη ανεπαρκής, στρατιωτική βοήθεια που παρέχεται από την ΕΕ, τις ΗΠΑ και ομοϊδεάτες εταίρους έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέψει στην Ουκρανία να αμυνθεί αποτελεσματικά απέναντι σε ένα κράτος που της επιτίθεται και να επανακτήσει τον πλήρη έλεγχο ολόκληρης της διεθνώς αναγνωρισμένης επικράτειάς της·
8. καλεί τα κράτη μέλη να άρουν αμέσως τους περιορισμούς στη χρήση δυτικών οπλικών συστημάτων που παραδίδονται στην Ουκρανία κατά νόμιμων στρατιωτικών στόχων στο ρωσικό έδαφος, καθώς αυτό εμποδίζει την ικανότητα της Ουκρανίας να ασκεί πλήρως το δικαίωμά της στην αυτοάμυνα βάσει του διεθνούς δημόσιου δικαίου και αφήνει την Ουκρανία εκτεθειμένη σε επιθέσεις κατά του πληθυσμού και των υποδομών της·
9. υπογραμμίζει ότι οι ανεπαρκείς παραδόσεις πυρομαχικών και όπλων και οι περιορισμοί στη χρήση τους ενέχουν τον κίνδυνο υπονόμευσης των προσπαθειών που έχουν καταβληθεί μέχρι στιγμής και εκφράζει τη βαθιά λύπη του για τη μείωση του οικονομικού όγκου της διμερούς στρατιωτικής βοήθειας προς την Ουκρανία από τα κράτη μέλη, παρά τις κατηγορηματικές δηλώσεις που έγιναν στις αρχές του έτους· επαναλαμβάνει, κατά συνέπεια, τις εκκλήσεις του προς τα κράτη μέλη να εκπληρώσουν τη δέσμευση που ανέλαβαν τον Μάρτιο του 2023 να παραδώσουν ένα εκατομμύριο βλήματα στην Ουκρανία, να επιταχύνουν τις παραδόσεις όπλων, ιδίως των σύγχρονων συστημάτων αεράμυνας, και όπλων και πυρομαχικών για την προσβολή σαφώς καθορισμένων στόχων, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων Taurus· ζητεί την ταχεία εφαρμογή των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο κοινών δεσμεύσεων στον τομέα της ασφάλειας μεταξύ της ΕΕ και της Ουκρανίας· επαναλαμβάνει τη θέση του ότι όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ πρέπει να δεσμευτούν συλλογικά και μεμονωμένα για τη στρατιωτική στήριξη της Ουκρανίας με ποσοστό τουλάχιστον 0,25% του ΑΕγχΠ τους ετησίως·
10. υπογραμμίζει την ανάγκη για ενισχυμένη συνεργασία στον τομέα της αεράμυνας μεταξύ των κρατών μελών, ώστε να διασφαλιστεί η προστασία από απειλές που φθάνουν στον εναέριο χώρο της ΕΕ και του ΝΑΤΟ·
11. καλεί την Επιτροπή να δρομολογήσει στρατηγική επικοινωνία στα κράτη μέλη για να εξηγήσει τη σημασία της υπεράσπισης της Ουκρανίας για τη συνολική σταθερότητα της Ευρώπης και να διασφαλίσει ότι οι πολίτες της ΕΕ είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τη σημασία αυτής της υποστήριξης τόσο για την κυριαρχία της Ουκρανίας όσο και για την ειρήνη και την ασφάλεια στην ΕΕ στο σύνολό της· χαιρετίζει και επικροτεί τις δημόσιες προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες πληθοχρηματοδότησης πολιτών σε ορισμένα κράτη μέλη, οι οποίες διασφαλίζουν σταθερή προμήθεια όπλων για την Ουκρανία· ενθαρρύνει περαιτέρω παρόμοιες πρωτοβουλίες σε ολόκληρη την ΕΕ για την προώθηση της αλληλεγγύης και της συμμετοχής του κοινού σε αυτόν τον κρίσιμο σκοπό·
12. καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να τηρήσουν τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη Δήλωση των Βερσαλλιών του 2022 και να επιταχύνουν την πλήρη εφαρμογή της στρατηγικής πυξίδας ενισχύοντας την ευρωπαϊκή στρατιωτική συνεργασία σε βιομηχανικό επίπεδο και σε επίπεδο ένοπλων δυνάμεων, προκειμένου να καταστεί η ΕΕ ισχυρότερος και ικανότερος πάροχος ασφάλειας, που είναι διαλειτουργικός και συμπληρωματικός ως προς το ΝΑΤΟ· τονίζει ότι θα πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ενσωμάτωση της Ουκρανίας στις πολιτικές και τα προγράμματα της ΕΕ για την άμυνα και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας προσχώρησης της στην ΕΕ· παροτρύνει τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να επιταχύνουν την έγκριση της στρατηγικής για την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία, ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη διαθεσιμότητα και προμήθεια αμυντικών προϊόντων, γεγονός που με τη σειρά του θα επιτρέψει την έγκαιρη παροχή στρατιωτικής στήριξης στην Ουκρανία· καλεί τα κράτη μέλη να τηρήσουν τη δέσμευσή τους για την εγκατάσταση στρατιωτικής παραγωγής στο ουκρανικό έδαφος· τονίζει τη σημασία της συνεργασίας με την ουκρανική αμυντική βιομηχανία και της ενσωμάτωσής της, μακροπρόθεσμα, στη βιομηχανική και τεχνολογική βάση της ΕΕ στον τομέα της άμυνας·
13. επιδοκιμάζει την ομάδα επαφής για την άμυνα στην Ουκρανία για τον ζωτικό της ρόλο στον συντονισμό της διεθνούς στήριξης και καλεί τα κράτη μέλη της ΕΕ να αυξήσουν τις συνεισφορές τους για την ενίσχυση των αμυντικών ικανοτήτων της Ουκρανίας·
14. παροτρύνει τα κράτη μέλη να ασκήσουν ενεργά πίεση στην ουγγρική κυβέρνηση για να σταματήσει να μπλοκάρει το ΕΜΕ, καθώς και το νεοσύστατο Ταμείο Βοήθειας για την Ουκρανία, τηρώντας με τον τρόπο αυτό τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει από τον Φεβρουάριο του 2022 και οι οποίες έχουν συμφωνηθεί από όλα τα κράτη μέλη·
15. καταδικάζει απερίφραστα τη χρήση σεξουαλικής και έμφυλης βίας ως πολεμικού όπλου και τονίζει ότι συνιστά έγκλημα πολέμου· καλεί τις χώρες υποδοχής και διέλευσης να διασφαλίσουν την πρόσβαση σε υπηρεσίες σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας και συναφών δικαιωμάτων, ιδίως σε επείγουσα αντισύλληψη, προφύλαξη μετά την έκθεση και περίθαλψη άμβλωσης, μεταξύ άλλων για τις επιζώσες βιασμών·
16. επαναλαμβάνει την έκκλησή του προς την ΕΕ να εντείνει τις προσπάθειές της για την αντιμετώπιση της δεινής κατάστασης όσων εκτοπίστηκαν διά της βίας στη Ρωσία και των παιδιών που υιοθετήθηκαν καταναγκαστικά στη Ρωσία, μεταξύ άλλων με την επιβολή κυρώσεων σε όσους ευθύνονται άμεσα και εμπλέκονται στην καταναγκαστική μεταφορά και την αδικαιολόγητη κράτηση παιδιών από την Ουκρανία·
17. παροτρύνει την ουγγρική κυβέρνηση να αποσύρει το διάταγμα για την ακύρωση του χρηματοδοτούμενου από το κράτος καταφυγίου για πρόσφυγες από τη δυτική Ουκρανία και να ανταποκριθεί στις ευθύνες που υπέχει βάσει της οδηγίας της ΕΕ για την προσωρινή προστασία·
18. καλεί το Συμβούλιο να διατηρήσει και να διευρύνει την πολιτική κυρώσεών του κατά της Ρωσίας, της Λευκορωσίας, καθώς και κατά τρίτων χωρών και οντοτήτων που παρέχουν στο στρατιωτικό σύμπλεγμα της Ρωσίας τεχνολογίες και εξοπλισμό στρατιωτικής ή διπλής χρήσης, παρακολουθώντας, επανεξετάζοντας και ενισχύοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα και τον αντίκτυπό της· καταδικάζει την πρόσφατη μεταφορά βαλλιστικών πυραύλων από το Ιράν στη Ρωσία· παροτρύνει τα κράτη μέλη να διευρύνουν και να ενισχύσουν περαιτέρω το καθεστώς κυρώσεων κατά του Ιράν και της Βόρειας Κορέας, δεδομένης της στρατιωτικής στήριξης των εν λόγω χωρών στον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, και να προσθέσουν οντότητες και άτομα από την Κίνα στον κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ για τη στήριξή τους στον τομέα άμυνας και ασφάλειας της Ρωσίας· υπογραμμίζει την ανάγκη να αποτραπεί η πρόσβαση της ρωσικής στρατιωτικής βιομηχανίας σε κρίσιμα κατασκευαστικά στοιχεία παραγόμενα σε χώρες της ΕΕ, και θεωρεί σημαντικό να ενισχυθούν οι έλεγχοι στις εξαγωγές και τη συντήρηση εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας που παράγεται στην ΕΕ, καθώς επίσης να αυξηθούν τα μέτρα επιβολής του νόμου και η συνεργασία για την πρόληψη της καταστρατήγησης των κυρώσεων· καλεί το Συμβούλιο να αντιμετωπίζει συστηματικά την καταστρατήγηση των κυρώσεων από εταιρείες με έδρα στην ΕΕ, τρίτα μέρη και τρίτα κράτη· καλεί το Συμβούλιο να σχεδιάσει ένα νέο οριζόντιο καθεστώς κυρώσεων για την αντιμετώπιση αυτής της καταστρατήγησης, το οποίο θα απαιτήσει ένα γενικότερο και ολιστικό μέσο για την αντιμετώπιση της καταστρατήγησης σε όλα τα καθεστώτα που εφαρμόζει η ΕΕ· καλεί το Συμβούλιο και τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν, ειδικότερα, το ζήτημα της χρήσης εξαρτημάτων δυτικού σχεδιασμού σε ρωσικά όπλα και στρατιωτικό εξοπλισμό·
19. τονίζει ότι ο αντίκτυπος των υφιστάμενων κυρώσεων και η οικονομική και στρατιωτική στήριξη προς την Ουκρανία θα εξακολουθήσουν να υπονομεύονται όσο η ΕΕ επιτρέπει την εισαγωγή ρωσικών ορυκτών καυσίμων· ζητεί να απαγορευτεί η εισαγωγή ρωσικών σιτηρών , ποτάσας και λιπασμάτων, καθώς και πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένων του αλουμινίου, των προϊόντων χάλυβα, του ουρανίου, του τιτανίου, του νικελίου, του ξύλου και των προϊόντων ξύλου, καθώς και του φυσικού αερίου και του πετρελαίου· καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να επιβάλουν πλήρη απαγόρευση των επανεξαγόμενων ρωσικών προϊόντων διύλισης πετρελαίου· ζητεί, επιπλέον, να καθιερωθεί τεκμηρίωση «κανόνων καταγωγής», η οποία θα διασφαλίζει το γνήσιο της προέλευσης των πετρελαϊκών προϊόντων που εισάγονται στην ΕΕ·
20. καλεί τις χώρες της G7 να επιβάλουν αποτελεσματικότερα το ανώτατο όριο τιμών που επιβλήθηκε στο ρωσικό πετρέλαιο που εισάγεται διά θαλάσσης και να εξαλείψουν τα παραθυράκια που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να ανασυσκευάζει και να πωλεί το πετρέλαιό της σε τιμές αγοράς· καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να ασκήσουν αυστηρό έλεγχο επί του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, ο οποίος, εκτός από την παραβίαση των κυρώσεων της ΕΕ και της G7, συνιστά τεράστια οικολογική απειλή για το οικοσύστημα λόγω των τεχνικών ανεπαρκειών του και των συχνών βλαβών του·
21. ζητεί την επιβολή πλήρους εμπάργκο στο ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο και την επιβολή κυρώσεων κατά της Gazprom και των ρωσικών πετρελαϊκών εταιρειών· καλεί την ΕΕ να επιβάλει την απαίτηση να περιληφθούν τα σκάφη κατηγορίας πάγου Arc-7 που εξάγουν ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο στους καταλόγους κυρώσεων του Γραφείου Ελέγχου Αλλοδαπών Περιουσιακών Στοιχείων των ΗΠΑ και στους αντίστοιχους καταλόγους της ΕΕ, και να μην επιτρέπεται η πρόσβασή τους σε λιμένες ή θαλάσσιες υπηρεσίες του δυτικού κόσμου· καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να επιβάλουν στοχευμένες κυρώσεις σε θαλάσσια σκάφη που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να παρακάμψει τις κυρώσεις στις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου και στη διατήρηση των ενεργειακών της έργων στην Αρκτική·
22. ζητεί να επιβληθούν κυρώσεις στον πυρηνικό τομέα της Ρωσίας και στοχευμένες κυρώσεις κατά των δραστών που διαπράττουν παραβιάσεις της πυρηνικής ασφάλειας και προστασίας στον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια·
23. καταδικάζει τον αυξανόμενο αριθμό υβριδικών επιθέσεων της Ρωσίας κατά της ΕΕ, των κρατών μελών της και των υποψηφίων προς ένταξη χωρών με στόχο την αποδυνάμωση της ευρωπαϊκής στήριξης προς την Ουκρανία μέσω της χειραγώγησης πληροφοριών, της δολιοφθοράς, των συγκεκαλυμμένων προσπαθειών αποσταθεροποίησης και της διαφθοράς· καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να εργαστούν στρατηγικά και προορατικά για την αντιμετώπιση υβριδικών απειλών, την ενίσχυση της στρατηγικής επικοινωνίας της ΕΕ και την πρόληψη της παρέμβασης της Ρωσίας στις πολιτικές, εκλογικές και άλλες δημοκρατικές διαδικασίες στην ΕΕ και στις γειτονικές της χώρες·
24. αναθέτει στην Πρόεδρό του να διαβιβάσει το παρόν ψήφισμα στο Συμβούλιο, στην Επιτροπή, στον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής/Ύπατο Εκπρόσωπο της Ένωσης για Θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, στις κυβερνήσεις και στα κοινοβούλια των κρατών μελών, στον πρόεδρο, στην κυβέρνηση και στο κοινοβούλιο της Ουκρανίας, στη ρωσική κυβέρνηση και στις άλλες ενδιαφερόμενες κυβερνήσεις, καθώς και στα Ηνωμένα Έθνη.
Στη ΦΩΤΟ μνημείο του συνεργάτη των ναζί και υπεύθυνου για δεκάδες χιλιάδες δολοφονίες Στεπάν Μποαντέρα που τιμάται ως ήρωας από το ουκρανικό καθεστώς.