Ογδόντα χρόνια συμπληρώθηκαν από την απελευθερωση του στρατοπέδου εξόντωσης του Άουσβιτς από τον Κόκκινο Στρατό τον Ιανουάριο του 1945, συμβόλου της ναζιστικής θηριωδίας σε βάρος “ανεπιθύμητων” λαών και κατηγοριών ανθρώπων. Οι Εβραίοι είχαν τα περισότερα θύματα. Ακόμα και αν δεν είχαν οι Γερμανοί προχωρήσει μετά το 1942 στην οργανωμένη φάση της “τελικής λύσης”, η ναζιστική κτηνωδία εις βάρος συνανθρώπων μας ήταν ήδη από πιο πριν όνειδος για την ανθρωπότητα. Το σιωνιστικό κίνημα ήταν μειοψηφικό μέχρι τότε, αφού οι Εβραίοι της Ευρώπης απολάμβαναν πλήρη δικαιώματα στις χώρες που ζούσαν και δεν είχαν κίνητρο να μεταναστεύσουν στην Παλαιστίνη. Όμως, η ψυχολογία άλλαξε μετά την ασύλληπτη κτηνωδία που υπέστησαν ομαδικά και πύκνωσαν τις τάξεις όσων πίστευαν ότι η μόνη προοπτική να ζήσουν ελεύθεροι ήταν η δημιουργία δικού τους κράτους στην Παλαιστίνη.

Όμως, με τον τρόπο αυτό θα ξερίζωναν άλλους ανθρώπους που επί αιώνες ζούσαν σ’ αυτή τη γη, πράγμα που ήταν απολύτως θεμιτό για τη σιωνιστική λογική. Ήδη, οι θηριωδίες της ισραηλινής κυβέρνησης στη Γάζα αναδεικνύουν το πρόσωπο του σιωνισμού ως ιδεολογίας αποικιοκρατικής. Το ακραίο αυτό πρόσωπο τείνει να αποξενώσει το Ισραήλ από όλο και περισσότερους Εβραίους, που όλο και πιο έντονα διαφοροποιούνται με αυτά που συμβαίνουν στην Παλαιστίνη, αλλά και με την εργαλειοποίηση του Ολοκαυτώματος για να μένει στο “απυρόβλητο” η πολιτική του Ισραήλ.              

Αναφερθήκαμε στη “Χριστιανική” (23.1.2025) στην καταδίκη του σιωνισμού από τον Ισραηλινό ιστορικό Ιλάν Παπέ (Φωτο), ο οποίος μάλιστα ζει στην Βρετανία και λογοκρίθηκε πρόσφατα από το BBC.  Προέβλεψε ότι η σκληρότητα που επιδείχθηκε στη Γάζα θα οδηγήσει στο τέλος το Σιωνισμού. Χαρακητρίζει ως «νεοσιωνιστική» την κυβέρνηση Νετανιάχου, με την έννοια ότι έχει καταστήσει πιο ακραίες τις ήδη υπάρχουσες σιωνιστικές αντιλήψεις και εκτιμά ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στο τέλος του Σιωνισμού. Τα πιο στοιχεία καταγράφονται στο ενημερωτικό δελτίο «Deffend Democracy Press» της «Πρωτοβουλίας των Δελφών» (“Delphi Initiative”) στην οποία μετέχει ο φίλος Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος μαζί με άλλους αξιόλογους επιστήμονες και ερευνητές.

Στο ίδιο ενημερωτικό δελτίο, αναφέρονται και άλλα χαρακτηριστικά στοιχεία για τις ζυμώσεις στην εβραϊκή κοινότητα της Μεγάλης Βρετανίας, σε άρθρο του Fleur Hargreaves.

Ο Τζόελ Σάμιουελς, ένας 38χρονος Εβραίος ηθοποιός, συγγραφέας και ακτιβιστής, αναφέρεται στην εργαλειοποίηση του Ολοκαυτώματος.

«Εάν επίμονα συνδέουμε τα πράγματα στο μεγάλο μας συλλογικό τραύμα… τότε η μόνη λύση και ο μόνος τρόπος για να είμαστε ασφαλείς είναι να έχουμε αυτό το φυλάκιο του δυτικού ιμπεριαλισμού. Η κατάχρηση του Ολοκαυτώματος για να μας κρατούν σε φόβο προκειμένου να διατηρήσουμε το Ισραήλ, δεν είναι κάτι που νομίζω ότι γίνεται κατανοητό από τους Εβραίους…», δηλώνει.

Ο Σάμουελς συγκαταλέγεται στον αυξανόμενο αριθμό Βρετανών Εβραίων που έχουν απογοητευτεί ολοένα και περισσότερο από το Ισραήλ και το όραμα του Σιωνισμού,και που συμμετέχουν όλο και περισσότερο στο φιλοπαλαιστινιακό κίνημα.

Είναι επικριτικός σε πολλούς “φιλελεύθερους Σιωνιστές” οι οποίοι, όπως τονίζει, “αισθάνονται ότι η κατοχή είναι μια ηθική κηλίδα στη συνείδησή τους, αλλά δεν μπορούν να προχωρήσουν πέρα ​​από αυτό..Για μένα… υπάρχει ακόμη το απαρτχάιντ ριζωμένο στο έθνος-κράτος του Ισραήλ”

Ο Μπάναμπι Ρέιν, εκπαιδευτικός και πολιτικός σχολιαστής τονίζει ότι ο Σιωνισμός βασίστηκε στην ανασφάλεια των Εβραίων: ” Ο Σιωνισμός διαδίδεται όπου οι Εβραίοι δεν αισθάνονται ασφαλείς στον τόπο κατοικίας τους” , τονίζει.

Πολλοί Βρετανοί Εβραίοι παίρνουν μέρος στις φιλοπαλαιστινιακές εκδηλώσεις, προς ενόχληση των ηγετικών στελεχών της κοινότητάς τους. Ο 86χρονος Τζόναθαν Ρόζενφελντ, Πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής για τα Πανεπιστήμια της Παλαιστίνης (BRICUP), διαψεύδει τον ισχυρσμό ΜΜΕ ότι είναι επικίνδυνο για Εβραίους να μετέχουν, υποστηρίζοντας ότι ισχύει ακριβώς το αντίθετο.

Ο Χάιμ Μπρέσιθ, ένας ιστορικός που μεγάλωσε στο Ισραήλ και ίδρυσε το Εβραϊκό Δίκτυο για την Παλαιστίνη (JNP), είπε ότι δεν υπήρξε ποτέ ένας «καλός» Σιωνισμός, αφού στόχος ήταν η κατάκτηση της Παλαιστίνης.

Είπε ότι, για τους Εβραίους, ο Σιωνισμός είχε “κατακτήσει” τη θρησκεία και την κοινότητα, και είχε “αντικαταστήσει τη θεότητα στην εβραϊκή θρησκεία με το στρατό και το κράτος… αντικατέστησε τις αξίες της κοινότητας… με τα ιδανικά της αποικιοκρατίας”. “Ο σιωνισμός είναι αντιεβραϊκός”, πρόσθεσε.

Ο Σάμουελς επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι “Αν η 7η Οκτωβρίου απέδειξε κάτι, είναι ότι η αντίληψη [του Ισραήλ] για το πού βασίζεται η ασφάλεια είναι εντελώς λανθασμένη – γιατί, αν οι Παλαιστίνιοι είχαν δικαιώματα, αν οι Παλαιστίνιοι είχαν ελευθερία, αυτά τα πράγματα δεν θα συνέβαιναν.”

“Καμία ομάδα δεν πρέπει να υποφέρει για την ασφάλεια του άλλου”, είπαν ο Μόρις και η Άντα, μέλη της ομάδας “Εβραίοι του Κέιμπροτζ για τη δικαιοσύνη” (Cambridge Jews for Justice -CJ4J), μιας οργάνωσης της φοιτητικής τους εστίας για την Παλαιστίνη. “Δεν νομίζω ότι ένα κράτος που βασίζεται στη στρατιωτική καταπίεση είναι πραγματικά ασφαλές…Εφόσον υπάρχει οποιοδήποτε είδος κοινωνικής διάκρισης, όλοι κινδυνεύουν με κάποιο τρόπο”, επισήμαναν. Παράλληλα με τις κινητοποιήσεις τους για τη Γάζα, στην εστία  οργανώνουν συνεδρίες μελέτης της Τορά και συζητήσεις για την εβραϊκή ιστορία τους, για “την εξερεύνηση του εβραϊκού πολιτισμού” ως συνέπεια του αγώνα τους, είπε η Άντα, η οποία τόνισε ότι οι νέοι Εβραίοι ήταν “αποφασισμένοι να διεκδικήσουν ξανά τον Ιουδαϊσμό για τον εαυτό μας, επειδή βλέπουμε αυτή την προσπάθεια να μας τον πάρουν από τα χέρια μας και να τον μετατρέψουν σε αυτή τη φονική μηχανή”. Ο Μόρις και Η Άντα αγκαλιάζουν τον “διασπορισμό” τους και δεν πιστεύουν ότι η ταυτότητά τους ως Βρετανών Εβραίων βασίζεται σε ένα κράτος εποίκων και αποικιοκρατών στην άλλη άκρη του κόσμου. Συνδέονται ολοένα με την εβραϊκή παράδοση της διασποράς αυξάνεται, μέσω οργανώσεων όπως η Συμμαχία της Διασποράς.

Παράλληλα, επισημαίνουν ότι η δημιουργία του Ισραήλ εξυπηρετούσε ιμπεριαλιστικούς σκοπούς των Δυτικών και όχι τον ίδιο το λαό τους.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>