• ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡOΠΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛOΓΕΣ • ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤOΥ ΠΡOΕΔΡO

Η Κεντρική Επιτροπή της Χριστιανικής Δημοκρατίας συγκληθηκε σε διευρυμένη σύνθεση στο γραφείο της Αθήνας με ταυτόχρονη διαδικτυακή συμμετοχή μελών απ’ όλη την Ελλάδα για να συζητήσει την παρουσία της Χριστιανικής Δημοκρατίας στις Ευρωεκλογές.
Η Κεντρική Επιτροπή αποφάσισε την αυτοτελή κάθοδο του Κινήματος στις ερχόμενες Ευρωεκλογές, αφού διαπίστωσε τη βούληση μελών και φίλων να στηρίξουν το εγχείρημα, σύμφωνα με τον στόχο που έχει τεθεί από καιρό. Η Κ.Ε. απηύθυνε έκκληση σε μέλη και φίλους να συνδράμουν ενεργά, προκειμένου να συγκεντρωθούν στο σύνολό τους και έγκαιρα τα χρηματικά ποσά που απαιτούνται για το παράβολο και την εκτύπωση του ψηφοδελτίου και να συμμετάσχουν στη διαβούλευση με το Πολιτικό Γραφείο για την όσο γίνεται πληρέστερη συγκρότησή του.
Δυστυχώς κατά τον χρόνο της υποβολής των συνδυασμών στις 9 Απριλίου δεν υπήρχαν οι οικονομικές προϋποθέσεις για να προχωρήσει το εγχείρημα και να συμμετάσχει η ΧΔ στις ερχόμενες εκλογές.
Ο Πρόεδρος της Χ.Δ. Γιάννης Ζερβός, κατά την έναρξη των εργασιών της Κ.Ε. έκανε την ακόλουθη ανάλυση-εισήγηση:


Ἀγαπητοὶ ἀδελφοί
Τὸ τελευταῖο τρίμηνο ἀπὸ τὴ σύγκληση τῆς προηγούμενης Κεντρικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Δεκεμβρίου σημαδεύτηκε ἀπὸ σημαντικὲς ἐξέλίξεις, στὴν κατεύθυσνη τῆς περαιτέρω ἀποδόμησης τῆς χώρας.
Ἡ κυβέρνηση Μητσοτάκη ἀκάθεκτη συνεχίζει μὲ ζῆλο τὸ ἀποδομητικό της ἔργο, συμμορφούμενη στὶς μνημονιακὲς ἐπιταγές.
Μὲ δεδομένο ὅτι τὰ Μνημόνια ὄχι μόνο δὲν ἔχουν τελειώσει, ἀλλὰ ἔχουν μπεῖ γιὰ τὰ καλὰ στὸ στάδιο τῆς ἐφαρμογῆς, μὲ καταστρεπτικὰ ἀποτελέσματα.
Διαφημίζουν τὸ ὑποτιθέμενο «θαῦμα» τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομίας, ὄχι μόνον οἱ ἐντολοδόχοι κυβερνῆτες τῆς χώρας, ἀλλὰ καὶ οἱ ἐπικυρίαρχοι, προκειμένου νὰ συγκαλύψουν τὴν ἀποτυχία τῶν ἐπιλογῶν τους.
Ἕνα ἀποτέλεσμα ποὺ φαίνεται ξεκάθαρα στὴν πτώση τῆς ἀγοραστικῆς δύναμης τῶν Ἑλλήνων, στὴν προτελευταία θέση τῆς ΕΕ, στὸ ἐπίπεδο τῶν πιὸ φτωχῶν χωρῶν τῆς ἀνατολικῆς Εὐρώπης. Ἐνῶ πρὶν τὴν ἐφαρμογὴ τῶν Μνημονίων κυμαινόταν κοντὰ στὸ μέσο ὅρο.
Τὸ φαινόμενο αὐτὸ συναρτᾶται καὶ μὲ τὴ διάλυση τοῦ κοινωνικοῦ κράτους καὶ τὴν ἰδιωτικοποίηση θεμελιωδῶν ἀγαθῶν ὅπως ἡ ἠλεκτρικὴ ἐνέργεια. Ἡ οὐσιαστικὴ κατάργηση τοῦ ΕΣΥ καὶ ἡ εὐθεία καταπάτηση τοῦ ἄρθρου 16 τοῦ Συντάγματος μὲ τὴν ψήφιση τῶν ἰδιωτικῶν Πανεπιστημίων εἶναι ἀπὸ τὶς πιὸ χαρακτηριστικὲς ἐπιμέρους ἐξελίξεις.
Τὸ ξεπούλημα τῶν “ἀσημικῶν” τῆς χώρας ποὺ εἶναι σὲ ἐξέλιξη ἀπομακρύνει ὅλο καὶ πιὸ πολὺ τὴν προοπτικὴ μιᾶς παραγωγικῆς
ἀνασυγκρότησης.
Ἡ ἰδιωτικοποίηση καὶ πολυδιάσπαση τοῦ ΟΣΕ στὰ πλαίσια τῆς συμμόρφωσης στὶς ἐπιβαλλόμενες ἀρχὲς τοῦ «ἀνταγωνισμοῦ», σὲ συνδυασμὸ μὲ τὶς πολιτικὲς δημοσιονομικῆς λιτότητας, εἶναι τὸ πλαίσιο ποὺ εὐνοήσε τὴν ἐγκληματικὴ ὀλιγωρία τῶν ἐμπλεκομένων, ἡ ὁποία ὁδήγησε στὴν τραγωδία τῶν Τεμπῶν.
Προβάλλεται τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ὑπόθεση ἀναδείχθηκε μέσω τῆς λεγόμενης «Εὐρωπαϊκῆς Εἰσαγγελίας» ὡς ἐπιχείρημα γιὰ τὶς ἀγαθὲς συνέπειες τῆς ἔνταξής μας στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση.
Παραγνωρίζεται ὅμως, ὅτι ἡ ὑποστελέχωση καὶ ἡ ἐμπλοκὴ τοῦ παρασιτικοῦ κεφαλαίου μὲ κερδοσκοπικὰ κριτήρια στὶς κοινωφελεῖς ὑπηρεσίες, εἶναι κατευθυντήρια γραμμὴ τῶν Βρυξελλῶν. Ὅπως καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι στὸν εὐρωμονόδρομο τοῦ νεοφιλελευθερισμοῦ θεμελιώνει τὴν πολιτική της κυριαρχία ἡ κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Πέρα ἀπὸ τὴν μεθοδικὴ ἀποδόμηση τοῦ κοινωνικοῦ κράτους, ἐφέτος γίναμε μάρτυρες καὶ τῆς πιὸ κραυγαλέας ἀποδόμησης τῶν ἀναφορῶν τῆς ἑλληνικῆς Πολιτείας μὲ τὴν ὀρθόδοξη χριστιανική μας Παράδοση. Ἡ καθιέρωση τοῦ ἀποκαλούμενου γάμου τῶν ὁμοφύλων δὲν κατοχυρώνει δικαιώματα, ἀφοῦ καμμία οὐσιαστικὴ ἀλλαγὴ δὲν φέρνει στὴν πράξη, σὲ σχέση μὲ τὸ ἤδη ἰσχύον σύμφωνο συμβίωσης. Ἔχει χαρακτήρα ἰδεολογικὸ καὶ συμβολικό, τῆς ἀποκοπῆς τῆς κοινωνίας μας ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξη χριστιανικὴ Παράδοση ὡς σημεῖο ἀναφορᾶς. Ὁ Γάλλος κοινωνιολόγος Ἐμμανουὲλ Τὸντ ποὺ θεωρεῖ τέτοιου εἴδους νομοθέτηση σημεῖο καμπῆς γιὰ τὴν ἀποκοπὴ τῶν εὐρωπαϊκῶν κοινωνιῶν
ἀπὸ τὶς ἀναφορὲς στὸ Χριστιανισμὸ καὶ τὴ καὶ τὴ στροφή τους στὸ μηδενισμό, κάθε ἄλλο παρὰ θρησκευόμενος εἶναι.
Νὰ ἐπισημανθεῖ ὅτι στὸ ψήφισμα-κόλαφος τοῦ Εὐρωκοινοβουλίου γιὰ τὶς ἀρνητικὲς ἐπιδόσεις τῆς σημερινῆς κυβέρνησης στὸ ζήτημα τῆς λειτουργίας τοῦ Κράτους-Δικαίου, τὸ μοναδικὸ σημεῖο ἐπαίνου εἶναι ἡ καθιέρωση τοῦ γάμου ὁμοφύλων.
Ἀπὸ τὴν ἵδρυσή της ἡ ΧΔ ἔχει διακηρύξει ὅτι χωρὶς πνευματικὰ σημεῖα ἀναφορᾶς, δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει έλεύθερη καὶ δίκαιη κοινωνία. Γι’ αὐτὸ καὶ ἔχουμε διαχρονικὰ σημεῖο ἀναφορᾶς γιὰ τὴν πολιτική μας πρόταση τὸ κοινωνικὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ λόγος μας ἀναδιαμορφώνεται συνεχῶς καὶ παραμένει σύγχρονος, λαμβάνοντας ὑπόψη τὶς ἐξελίξεις καὶ ἀπαντώντας στὶς νέες προκλήσεις. Χωρὶς ὄμως ἀποκοπὴ ἀπὸ τὸ σημεῖο ἀναφορᾶς μας.
Τὴ θέση ὅτι ἕνας λαὸς δὲν μπορεῖ νὰ ἐπιβιώσει χωρὶς πνευματικὸ σημεῖο ἀναφορᾶς τὴ διατύπωσε ὁ Ἀμερικανὸς δημοσιογράφος Κρὶς Χέτζες μὲ ἀφορμὴ τὴν ἰσραηλινὴ ἐπιδρομὴ στὴ Γάζα. Τονίζει ὅτι τὸ Ἰσραήλ, βασιζόμενο στὴ λογικὴ τῆς βίας καὶ τῆς ἰσχύος, ἔχει καταδικάσει τὸν ἑαυτό του, διότι άποκόπηκε ἀπὸ κάθε πνευματικὸ καὶ ἠθικὸ θεμελιο καὶ σημεῖο ἀναφορᾶς.
Χρησμοποιεῖ τὸν ὅρο “mystique” ποὺ εἶναι λέξη ἑλληνική.
Τὸ ἴδιο ἰσχύει ὅταν ἀντὶ γιὰ τὴ λογικὴ τῆς ἰσχύος καὶ τῆς κτηνώδους βίας, ὁδηγός μας γίνεται ἡ δουλοπρέπεια καὶ ἡ ὑποτέλεια σὲ ἐπικυρίαρχους καὶ ξένα πρότυπα πολιτισμοῦ.
Ἡ σημερινὴ κυβέρνηση ἔχει τὴν ψευδαίσθηση ὅτι θὰ ἐπιβιώσει ἡ χώρα ἐπιδεικνύοντας ὑπερβάλλοντα ζῆλο στὶς κατευθύνσεις τῶν ἐπικυρίαρχων. Μὲ τὴν ἐμπλοκή της στοὺς πολέμους τῆς Οὐκρανίας καὶ τῆς Γάζας ἔχει καταστρέψει τὶς διεθνεῖς σχέσεις τῆς χώρας μὲ τὴ Ρωσία καὶ τὶς ἀραβικὲς χῶρες. Μὲ ἀπρόβλεπτες συνέπειες.
Τὰ κόμματα τῆς ἀντιπολίτευσης χωρίζονται στὶς ἀκόλουθες κατηγορίες:
-Αὐτὰ ποὺ ἔχουν πλήρως ἀποδειχθεῖ καὶ συνδιαμορφώσει ὡς κυβερνήσεις τὸ πλαίσιο τοῦ νεοφιλελεύθερου μονόδρομου ποὺ ζοῦμε, καὶ συναποτελοῦν τὸ λεγόμενο «ἀκραῖο κέντρο» μὲ τὴ Νέα Δημοκρατία: ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ-Νέα Ἀριστερά.
-Τὰ ὑπολοιπα ποὺ λειτουργοῦν ὡς ταμιευτῆρες ἀσφαλείας τῶν ψήφων δυσαρέσκειας, χωρὶς νὰ ἀποτελοῦν ἀπειλὴ γιὰ τὸ σύστημα.
Εἶναι γεγονὸς ὅτι μὲ βάση τὶς τελευταῖες ἐξελίξεις, ὁ ἀστοχριστιανισμὸς ποὺ κατάγγειλε ὁ Νίκος Ψαρουδάκης ἀπὸ τὰ πρῶτα βήματα τῆς ΧΔ ἔχει πάψει νὰ εἶναι κυρίαρχη ἰδεολογία ὅπως παλιά. Τοῦτο δὲν σημαίνει ὄτι αὐτὴ ἡ ἰδεολογία μπορεῖ νὰ στηρίξει ἐναλλακτικὴ πρόταση γιὰ ἐλεύθερη καὶ δίκαιη κοινωνία. Τὸ νὰ εἴμαστε ἀπολογητὲς τῆς ἀστικῆς ἠθικῆς τῶν περασμένων δεκαετιῶν καὶ τοῦ ἀκίνδυνου Χριστιανισμοῦ ἀπέχει πολὺ ἀπὸ τὴν ἐπιβεβλημένη ἀναφορά μας στὸ κοινωνικὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου.
Γιορτάσαμε ἐφέτος 70 χρόνια ἀγώνων, ποὺ εἶχαν χαρακτηριστικό τους σημεῖο τὴν ἀντίσταση στὴ δικτατορία τῶν Συνταγματαρχῶν. Ἤδη ἀπὸ τὸ 2010, ἡ ΧΔ ἔχει διακηρύξει τὴν ἀνάγκη νὰ ἀντισταθοῦμε στὴ δικτατορία τῶν ἀγορῶν καὶ στὰ ἰδεολογικά της ἐπικαλύμματα. Ἐπὶ δεκαετίες ἐπεξεργάζεται μιὰ ὁλοκληρωμένη προσέγγιση τῶν παθογενειῶν τῆς Εύρωπαϊκῆς Ἕνωσης καὶ τοῦ Εύρώ.
Μὲ τὴ διακήρυξη θέσεων ἔχουμε καταγγείλει καὶ ἀπορρίψει κάθε μορφὴ ἀκύρωσης τῆς λαϊκῆς κυριαρχίας ἀπὸ τὶς λεγόμενες «εὐρωπαϊκὲς συνθῆκες». Μὲ τὸ «δόγμα Γιοῦνκερ» τοῦ 2015 νὰ θυμίζει τὸ «δόγμα Μπρέζνιεφ» γιὰ περιορισμένη ἀνεξαρτησία τῶν τότε σοσιαλιστικῶν χωρῶν.
Ποτὲ δὲν εἴπαμε ὄχι στὴ συνεργασία τῶν λαῶν καὶ στὴ διακρατικὴ συνεργασία. Ποτὲ ὅμως μὲ περιορισμὸ καὶ κατάργηση τῆς λαϊκῆς κυριαρχίας ἀπὸ ὑπερκυβερνήσεις καὶ ὑπερκρατικὲς δομές. Διότι ὡς τέτοιος μηχανισμὸς λειτουργεῖ ἡ Εὐρωπαϊκὴ
Ἔνωση.
Ἡ ὁποία, ἐνῶ δημιουργήθηκε μὲ σύνθημα τὴν εἰρηνικὴ συμβίωση τῶν λαῶν, μεταλλάσσεται σὲ πολεμικὴ οἰκονομία, μὲ πρόσχημα τὸν πόλεμο τῆς Οὐκρανίας.
Καὶ ὁ μόνος τρόπος νὰ ἀντιμετωπιστεῖ ἡ κατάσταση αὐτή, εἶναι νὰ καταγραφεῖ ὅτι δὲν εἴμαστε δεδομένοι. Καὶ ὅτι ἔχουμε τὴ βούληση νὰ ἀντισταθοῦμε.

Νὰ προβάλουμε καὶ νὰ ἐπεξεργαστοῦμε στρτηγικὴ γιὰ μιὰ ἄλλη πορεία πρὶν εἶναι ἀργά.
Γιὰ τὴν ἄμεση εἰρήνευση σὲ Οὐκρανία καὶ Γάζα.
Γιὰ τὴ μετάβαση σὲ μιὰ εὐρωπαϊκὴ διακρατικὴ συνεργασία ἀπὸ τὸν Ἀτλαντικὸ στὰ Οὐράλια, στὴ θέση τῆς σημερινῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης.
Γιὰ τὴν προβολὴ καὶ καταγραφὴ τῶν θέσεων αὐτῶν καὶ τὴν παρέμβασή μας στὴν κοινωνία, ἔχει τεθεῖ ὁ στόχος τῆς αὐτοτελοῦς καθόδου τοῦ Κινήματος στὶς Εὐρωεκλογές τοῦ Ἰουνίου.
Βασικό πρόβλημα ποὺ παρουσιάστηκε εἶναι ἡ πρόσφατη ἀλματώδης αὔξηση τοῦ παραβόλου συμμετοχῆς στὶς 20.000 εὐρώ. Χρήματα ποὺ θὰ ἐπιστραφοῦν σὲ ὅσους συνδυασμοὺς ξεπεράσουν τὸ 1,5%. Ἔτσι, ἔχουμε τὸ πρωτοφανὲς φαινόμενο, μιὰ κατηγορία πολιτῶν νὰ ἀπολαμβάνει τὸ δικαίωμα τοῦ ἐκλέγεσθαι, χωρὶς νὰ δώσει οὔτε τὰ 150 εὐρὼ τοῦ παραβόλου ποὺ ἴσχυε προηγουμένως γιὰ τὸν κάθε ὑποψήφιο. Μιὰ δυσμενὴς διάκριση ἐμφανῶς ἀντίθετη μὲ τὴν συνταγματικὴ ἀρχὴ τῆς ἰσότητας.
Γιὰ μᾶς ποὺ δὲν ἔχουμε ἰσχυρὰ οἰκονομικὰ συμφέροντα νὰ μᾶς στηρίζουν, ἀλλὰ βασιζόμαστε μόνο στὰ μέλη καὶ στοὺς φίλους μας, ἁπλοὺς πολίτες καὶ ἀνθρώπους πληττόμενους ἀπὸ τὴν ἀκρίβεια καὶ τὴν ὑποβάθμιση τοῦ βιοτικοῦ ἐπιπέδου τῆς χώρας, οἱ ὁποῖοι στηρίζουν ἐπὶ 70 χρόνια καὶ τὴν κυκλοφορία τῆς ἱστορικῆς μας ἐφημερίδας, τὸ ποσὸ εἶναι μεγάλο. Μαζὶ μὲ τὸ κόστος τῶν ψηφοδελτίων, ἡ ἀνελαστικὴ δαπάνη εἶναι περίπου 43.000 εὐρώ.
Παρ’ ὅλα αὐτά, πρέπει νὰ καταγράψουμε τὶς δυνατότητές μας. Ἔχει σημασία νὰ δώσουμε διέξοδο στὰ μέλη καὶ στοὺς φίλους μας, ὅπως καὶ στὸν κόσμο ποὺ μᾶς ἀγαπᾶ, ἀλλὰ καὶ τὴν εὐκαιρία σὲ ἄλλους νὰ γνωρίσουν τὸ μήνυμά μας. Δὲν φοβόμαστε τὸ μικρὸν ποίμνιον.

Στὴ συνέχεια παρουσιάστηκαν καὶ ἐγκρίθηκαν ὁ ἀπολογισμὸς δράσης καὶ ὁ οἰκονομικὸς ἀπολογισμός καὶ συζητήθηκε τὸ θέμα
τῆς ἐκλογικῆς καθόδου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>