• O ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΜΥΡΩΝ

Μὲ τὸ χαρμόσυνο ἄγγελμα τῆς ἀπελευθέρωσης τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὴν τυραννία τοῦ Πονηροῦ, συνδύασαν οἱ πρόγονοί μας τὸ κάλεσμα γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση τοῦ Γένους μας ἀπὸ τὴν δουλεία τῶν Ὀθωμανῶν. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ καὶ ἡ 25η Μαρτίου 1821 ἦταν σημεῖο ἀναφορᾶς γιὰ τὴν ἔναρξη τοῦ ὑπὲρ ἐλευθερίας Ἀγώνα.
• Ἱστορικὸς ἐρευνητὴς ἔχει ἐκφράσει τὴ γνώμη ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐπὶ Τουρκοκρατίας ἦταν ἄνθρωποι καλύτεροι ἀπὀ τοὺς Ἕλληνες τῆς ἐποχῆς τοῦ Βυζαντίου, ἀλλὰ καὶ τοὺς σημερινούς.
• Ὁ λόγος εἶναι ὅτι ἐπὶ Τουρκοκρατίας οἱ Ἕλληνες ἦταν ἀπλῶς ἀνεκτοί, πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Ὅποιος ἤθελε νὰ προκόψει κοινωνικὰ καὶ ἐπαγγελματικά, ἔπρεπε νὰ «τουρκέψει». Κατὰ συνέπεια, τὸ Γένος ἀπαρτιζόταν ἀπὸ ἀνθρώπους δοκιμασμένους καὶ ὄχι πιστούς ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς.
• Ὁ νεομάρτυρας Μύρων ἀπὸ τὴν Κρήτη (Μεγάλο Κάστρο, σημερινὸ Ἡράκλειο), ἡ μνήμη τοῦ ὁποίου τιμᾶται σήμερα, θυσίασε τὴ ζωή του τὸ 1793, γιὰ νὰ μὴν ἀπαρνηθεῖ τὴν πίστη του. Πρῶτα τὸν συκοφάντησαν ὅτι δῆθεν ἀποπλάνησε μιὰ τουρκοπούλα. Ἡ «Ὀθωμανικὴ Δικαιοσύνη», ἀντὶ νὰ τὸν ἀθωώσει, τὸν ἐκβίασε νὰ ἀλλαξοπιστήσει, προκειμένου νὰ μὴ θανατωθεῖ. Τὸν κρέμασαν, ἀφοῦ ἀρνήθηκε νὰ ὑποκύψει.
• Καὶ μόνον ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι κάποιος παρέμενε τότε Χριστιανός, κινδύνευε ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ νὰ χάσει τὴ ζωή του.
• «Τοῦ Χριστοῦ ἡ πίστη ἡ ἁγία» άποτέλεσε τὸ σύνθημα γιὰ «τῆς πατρίδος τὴν ἐλευθερία».
• Ὅπως καὶ τὸν ὁδοδείκτη γιὰ τὴν σωστὴ διαχείριση τοῦ θείου δώρου τῆς ἐλευθερίας.
• Ἡ ψήφιση τῶν ἑλληνικῶν Συνταγμάτων στὸ ὄνομα τῆς ἁγίας, ὁμοουσίου καὶ ἀδιαιρέτου Τριάδος ἀποτελεῖ δέσμευση νὰ συγκροτεῖ ἡ Πολιτεία μιὰ κοινωνία ἐλευθερίας καὶ δικαιοσύνης γιὰ τὸν κάθε πολίτη. Καὶ ὄχι διάκριση ὑπὲρ τῆς ἐπικρατούσας θρησκείας ἢ «κατάλοιπο θεοκρατίας», ὅπως διάφοροι ἀμετροεπῶς διατείνονται.
• Μερικοὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους οὔτε κἂν γνωρίζουν τί σημαίνει «θεοκρατία».
• Τὰ πνευματικὰ σημεῖα ἀναφορᾶς εἶναι ἀπαραίτητα γιὰ τὴν ὁμαλὴ πορεία κάθε κοινωνίας, ὅπως δέχονται καὶ μὴ θρησκευόμενοι κοινωνιολόγοι, ὅπως γιὰ παράδειγμα ὁ Ἐμμανουὲλ Τόντ, τὸν ὁποῖο ἔχουμε ἐπικαλεστεῖ στὸ παρελθόν.
• Ὁ ὁποῖος ἔχει ἐκφράσει τὴν ἀνησυχία του γιὰ τὸν μηδενισμό, ὡς ἐπακόλουθο τῆς ἀποχριστιανοποίησης τῶν δυτικοευρωπαϊκῶν κοινωνιῶν.
• Θεωρώντας, μάλιστα, τὴν ψήφιση τοῦ «γάμου» ὁμοφύλων ὡς καμπὴ γιὰ τὴ στροφὴ τῶν δυτικοευρωπαϊκῶν κοινωνιῶν πρὸς τὸν μηδενισμό.
• Ἐκφράζοντας τὴν ἀνησυχία του γιὰ τὸ τί θὰ ἀντικαταστήσει τὸν Χριστιανισμὸ ὡς πνευματικὸ σημεῖο ἀναφορᾶς…

Χριστιανικὴ 20 Μαρτίου 2025. Στήλη “Τὰ τοῦ Καίσαρος”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>