Σήμερα ήταν η μνήμη της Μεταμόρφωσης του Χριστού.
Όπως έγραφε ο Αρχιεπίσκοπος Νίκων Rklitsky (1892-1976),
“αυτό το μυστικό γεγονός επιβεβαιώνει την πίστη μας στην επερχόμενη μεταμόρφωση ολόκληρου του σύμπαντος και καθενός από εμάς κατά τη Γενική Ανάσταση. Αλλά αυτή η επιβεβαίωση δεν έρχεται στη μορφή μιας διαθήκης, αλλά στο ίδιο το σώμα του Κυρίου που μεταμορφώθηκε στο Όρ. Θαβώρ.(…)
Η Μεταμόρφωση αποκαλύπτει έτσι μια υπόσχεση του δοξασμού και της νίκης της Εκκλησίας, όταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός θα έρθει στη δόξα Του. Οσοδήποτε δύσκολες και αν είναι οι δοκιμασίες μας, πρέπει όλες να αναλυώσουν στο μυστικό φως του Όρ. Θαβώρ”.
Πράγματι, δεν είναι καν όλοι οι μαθητές του Χριστού που συμμετέχουν στη Μεταμόρφωση αλλά μόνο ο Πέτρος, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, οι οποίοι “καθώς ηδύναντο” είδαν, όχι με τα κτιστά μάτια βεβαίως, τη Μεταμόρφωση.

Ήταν δηλαδή ένα μυστικό γεγονός που, επιπλέον, αποκρύφτηκε από τους πολλούς. Γιατί; Διότι “κάθε αδιάσειστη απόδειξη παραβιάζει την ανθρώπινη συνείδηση και μεταβάλλει την πίστη σε απλή γνώση.

Για αυτό είναι που ο Θεός περιορίζει την παντοδυναμία του, εσωκλείει τον εαυτό του μέσα στη σιωπή της υποφέρουσας αγάπης του, αποσύρει όλα τα σημεία, αναστέλλει κάθε θαύμα, ρίχνει μια σκιά πάνω στην αίγλη του προσώπου του” (Παύλος Ευδοκίμωφ).

Αντίθετα, η μεταμόρφωση του αστού, όπως την περιγράφει ο μεγάλος Ζακ Ελλύλ (1912-1994), είναι ένα γεγονός συνεχόμενο και δόλιο. Ο αστός είναι ένας Πρωτέας, όπως λέει ο Ζακ Ελλύλ, που “δεν τον πιάνεις πουθενά”. Αυτό όμως δε γίνεται, λόγω ταπεινότητας ή καλής πρόθεσης, αλλά λόγω πρόθεσης αφομοιωτικής: να τα αφομοιώσει όλα και όλους. Πρόκειται για την υστερόβουλη πρακτική της προσοικείωσης. Αυτό το ξεγλίστρημα του αστού είναι μέσω των συνεχών και “οβιδιακών” μεταμορφώσεών του είναι ακριβώς που του επιτρέπει να επικρατεί και η κοινωνία που έφτιαξε να επιβιώνει. Ο αστός δεν έχει κανένα πρόβλημα να αφομοιώσει και τα φαινομενικά αντίθετά του. Εάν ο Λένιν, για παράδειγμα, είπε ότι σοσιαλισμός σημαίνει σοβιέτ και εξηλεκτρισμός, ο αστός θα το αξιοποιήσει αυτό, για να πει ότι τα προσφέρει κι αυτός: μέσα από τα επιχειρησιακά “εργατικά συμβούλια” στο πλαίσιο του “εκδημοκρατισμού των εργασιακών χώρων” αλλά και της παροχής ηλεκτρικού (παρ’ ότι μπορεί σήμερα να βγαίνει λόγω ολιγοπωλίων λίγο… ακριβό).

Αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά των δύο. Για αυτό και είμαστε με το Χριστό και όχι με τον αστό…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>